27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

25.02.2009

Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR, která je od roku 2008 garantem výuky bakalářského studijního oboru "Přístrojová fyzika", oznamuje otevření nové studijní specializace tohoto oboru počínaje akademickým školním rokem 2009/10.

Vedle stávajících specializací zaměřených na číslicové měřící systémy, optické a laserové technologie a lékařskou přístrojovou techniku se nově lze specializovat též na přístroje pro astronomii a astrofyziku.

Specializace na přístroje pro astronomii a astrofyziku studentům umožní získat základní znalosti z astronomie a astrofyziky a zejména znalosti principů a technik vyvinutých pro celé spektrum záření, ve kterém lze jevy ve vesmíru pozorovat. Na výuce se budou podílet vědečtí pracovníci Fyzikálního ústavu AV ČR jako např. Michael Prouza, Radomír Šmída nebo Jiří Grygar. Součástí kursu je také praktikum pozorovací astronomie, které je zajišťováno ve spolupráci s hvězdárnami v Prostějově, Valašském Meziříčí a Vsetíně.

Absolventi bakalářského studia mohou pokračovat v magisterském a postgraduálním studiu v širokém spektru fyzikálních i interdisciplinárních oborů a zapojit se do vědeckého výzkumu. Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR se podílí na základním i aplikovaném výzkumu zejména v oblastech kvantové a nelineární optiky, konstrukce detektorů kosmického záření (Observatoř Pierra Augera) a ultraslabých optických polí nebo skvrnkové interferometrie. Nově otevřené studijní specializace jsou dalším příkladem plodné spolupráce Univerzity Palackého s pracovišti Akademie věd.

Bližší informace:

Obor Přístrojová fyzika: http://jointlab.upol.cz/info/pristrojova-fyzika

Specializace: http://jointlab.upol.cz/info/pristroje-pro-astronomii-a-astrofyziku

Letáček - PDF 1.3 MB (ke stažení)