Logo veřejné zakázky a poptávky

21.12.2017
Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že:

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

Obor Přístrojová fyzika s astronomickou specializací

25.02.2009

Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR, která je od roku 2008 garantem výuky bakalářského studijního oboru "Přístrojová fyzika", oznamuje otevření nové studijní specializace tohoto oboru počínaje akademickým školním rokem 2009/10.

Vedle stávajících specializací zaměřených na číslicové měřící systémy, optické a laserové technologie a lékařskou přístrojovou techniku se nově lze specializovat též na přístroje pro astronomii a astrofyziku.

Specializace na přístroje pro astronomii a astrofyziku studentům umožní získat základní znalosti z astronomie a astrofyziky a zejména znalosti principů a technik vyvinutých pro celé spektrum záření, ve kterém lze jevy ve vesmíru pozorovat. Na výuce se budou podílet vědečtí pracovníci Fyzikálního ústavu AV ČR jako např. Michael Prouza, Radomír Šmída nebo Jiří Grygar. Součástí kursu je také praktikum pozorovací astronomie, které je zajišťováno ve spolupráci s hvězdárnami v Prostějově, Valašském Meziříčí a Vsetíně.

Absolventi bakalářského studia mohou pokračovat v magisterském a postgraduálním studiu v širokém spektru fyzikálních i interdisciplinárních oborů a zapojit se do vědeckého výzkumu. Společná laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR se podílí na základním i aplikovaném výzkumu zejména v oblastech kvantové a nelineární optiky, konstrukce detektorů kosmického záření (Observatoř Pierra Augera) a ultraslabých optických polí nebo skvrnkové interferometrie. Nově otevřené studijní specializace jsou dalším příkladem plodné spolupráce Univerzity Palackého s pracovišti Akademie věd.

Bližší informace:

Obor Přístrojová fyzika: http://jointlab.upol.cz/info/pristrojova-fyzika

Specializace: http://jointlab.upol.cz/info/pristroje-pro-astronomii-a-astrofyziku

Letáček - PDF 1.3 MB (ke stažení)