18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V tomto roce (2018) se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Historie a současnost astronomie v regionech

Historie a současnost astronomie v regionech

02.04.2008

V Galerii Gratis vsetínského zámku probíhá v období 7. března až 27. dubna 2008 výstava s názvem Historie a současnost astronomie v regionech, která je věnována hvězdárnám i planetáriím v příhraničních oblastech na česko–slovenském pomezí a jejich činnosti v oblasti mimoškolního vzdělávání, volnočasových aktivit mládeže, popularizace přírodních věd či odborné astronomické práce.

Na velkoplošných panelech jsou zde veřejnosti představeny aktivity hvězdáren Zlínského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje na straně české, Žilinského a Trenčianského samosprávného kraja na straně slovenské. Výstava byla připravena na Hvězdárně Valašské Meziříčí a veřejnosti poprvé představena již v roce 2006 v rámci projektu Poznávání bez hranic, který byl spolufinancován Evropskou unií a k jehož realizaci bylo využito prostředků z Fondu mikroprojektů spravovaného regionem Bílé Karpaty. Expozici instalovali pracovníci Muzea regionu Valašsko a Hvězdárny Vsetín. Výstavu si můžete prohlédnout denně mimo pondělí mezi 9. až 17. hodinou.

Několik snímků z výstavy si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Odkazy:

Muzeum Regionu Valašsko: http://www.muzeumvalassko.cz/index.net?oid=26