Logo veřejné zakázky a poptávky

10.08.2017
Prázdninový program na hvězdárně

Také v letošním roce jsme pro návštěvníky hvězdárny připravili speciální prázdninový program.

08.08.2017
Ohlédnutí za příměstským astronomickým táborem 2017

V horkých dnech minulého týdne (od 31. 7. do 4. 8. 2017) bylo v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí veselo.

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

Nacházíte se: Úvodní » Aktuality AK » Další projekt pro kosmickou turistiku

Další projekt pro kosmickou turistiku

15.07.2009

Kosmická turistika soukromých firem se dostává do obrátek. Nejdále pokročila společnost Virgin Galactic, která hodlá do výšky přes 110 km při balistickém letu dopravovat vždy šestici platících cestujících. Využije k tomu dvoustupňový dopravní prostředek: kosmický raketoplán SpaceShipTwo dopravovaný do výšky 15 km speciálním letounem WhiteKnightTwo. Po oddělení dosáhne raketoplán požadované výšky pomocí vlastních raketových motorů.

Kosmické turistice se chce v následujících letech věnovat několik soukromých společností. Na obrázku v úvodu článku je umělecké ztvárnění suborbitálního raketoplánu Rocketplane XP společnosti Rocketplane Global Inc. První starty kosmoplánu s cestujícími by se mohly uskutečnit v roce 2012.

Turisté přijíždějící na Havajské ostrovy za luxusními podmínkami aby jednou mohli odstartovat z písečných pláží ke hvězdám, což udělá z ostrova startovací rampu ke hvězdným výšinám. Havaj se jednou může stát zemí, kde vesmírní cestovatelé využijí raketoplán pro cesty z jednoho místa na Zemi na druhé. Přesněji řečeno, než aby odstartovali a přistáli na jednom místě, projektanti již vidí ve svých plánech dosažení kosmického prostoru po startu z kosmodromu, let kosmickým prostorem, sestup k zemskému povrchu a přistání na jiném místě, například na ostrově Oahu. Zhruba za deset let by mohli cestovatelé využívat raketoplány pro lety z Havajských ostrovů například do Japonska, přičemž cesta bude trvat pouhých 45 minut.

Suborbitální raketoplán Během vlastního letu dosáhne speciální letoun s pěti cestujícími na palubě pomocí dvou leteckých motorů J-85 výšku 12 km. Zde se uvede do chodu restartovatelný raketový motor Rocketdyne RS-88, který zvýší rychlost letounu na 5 600 km/h. Po dosažení výšky 100 km se cestující budou několik minut nacházet v beztížném stavu. Poté bude následovat přistání na Zemi. Vlastní starty však nebudou zahájeny dříve než v roce 2012 (první předpoklady byly poněkud optimističtější – počítalo se se zahájením balistických letů v roce 2007).

K realizaci kosmického programu budou využity existující letištní přistávací dráhy na ostrovech Oahu a Big Island. Příprava raketoplánu je zatím ve fázi navrhování, se zahájením jeho výroby se počítá během roku a půl.

Zdroj: http://www.physorg.com/news166596001.html