27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2012 » Co je nového » Začalo se

Začalo se

Všechno chce svůj čas a i příprava stavby či rekonstrukce není snadnou záležitostí. Přesto se nám podařilo tuto část zvládnout a dostali jsme se k vlastní realizaci. Na celkovou rekonstrukci čekala hlavní budova valašskomeziříčské hvězdárny docela dlouho. Nakonec se díky pochopení radních a především členů Zastupitelstva Zlínského kraje, ale i jednotlivých a konkrétních pracovníků několika odborů Krajského úřadu Zlínského kraje (především odboru kultury a památkové péče, odboru investic), dočkala.

Realizační firma se dnes v souladu s uzavřenou smlouvou pustila do díla. Začali logicky zajištěním vybavení staveniště a převezením všech potřebných částí staveniště, nářadí, strojů a připojení na sítě. I přes vysoké teploty se pustili i do práce na střeše hlavní budovy a začali s demontáží dodatečného zasklení ve vstupní hale hlavní budovy hvězdárny.

Kromě toho se však vedla i další jednání a upřesňovaly se některé detaily z projektové přípravy. Zahájení stavby přišel zkontrolovat a na dalších krocích i vzájemné součinosti technický dozor investora Ing. Jiří Hendrych. Celé stavbě pak vládne její stavbyvedoucí pan Jiří Věžník.

Přeji jim hodně úspěchů, dobré spolupráce a také dobré počasí.

... a jak to tedy vypadá?

Složení stavební buňky.

Hotové staveniště na západ od hlavní budovy.

Pohled na staveniště.

Demontáž dodatečného zasklení v hale hlavní budovy.

Ze střechy zatím zmizely jen dlaždice.

18.06.2012