18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V letošním roce se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Výstava ESO v novojičínské knihovně

Výstava ESO v novojičínské knihovně

08.09.2010

PlakátVýstavu tvoří fotografie zachycující objekty Sluneční soustavy, naši Galaxii, a také vzdálené světy cizích galaxií. Pořízeny byly na jedné z nejvýkonnějších observatoří světa na Mt. Paranalu v Chile. Dalekohledy zde provozuje Evropská jižní observatoř (ESO), jíž je Česká republika členem.

Na hvězdárně byla tato výstava k vidění od března do konce dubna. Po delší odmlce, kdy byla vystavena v městském divadle Bruntál, máme opět další příležitost k prohlídce nevšedních pohledů do vesmíru.

Výstava bude k vidění do konce září.

Jedná se o sérii 16 fotografií většinou rozměru 80 x 80 cm a výstava byla připravena Astronomickým ústavem AV ČR, v.v.i. v rámci Mezinárodního roku astronomie 2009.

Výstava v knihovně Nový Jičín