Logo veřejné zakázky a poptávky

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Výstava ESO v novojičínské knihovně

Výstava ESO v novojičínské knihovně

08.09.2010

PlakátVýstavu tvoří fotografie zachycující objekty Sluneční soustavy, naši Galaxii, a také vzdálené světy cizích galaxií. Pořízeny byly na jedné z nejvýkonnějších observatoří světa na Mt. Paranalu v Chile. Dalekohledy zde provozuje Evropská jižní observatoř (ESO), jíž je Česká republika členem.

Na hvězdárně byla tato výstava k vidění od března do konce dubna. Po delší odmlce, kdy byla vystavena v městském divadle Bruntál, máme opět další příležitost k prohlídce nevšedních pohledů do vesmíru.

Výstava bude k vidění do konce září.

Jedná se o sérii 16 fotografií většinou rozměru 80 x 80 cm a výstava byla připravena Astronomickým ústavem AV ČR, v.v.i. v rámci Mezinárodního roku astronomie 2009.

Výstava v knihovně Nový Jičín