18.06.2018
Opět pozorujeme! – Zákryty

V letošním roce se stalo pozorování zákrytů opět jedním z odvětví našich odborných pozorování. I přes špatné počasí z počátku roku se doposud (za období leden – květen) podařilo „napozorovat“ (tj. nahrát a vyhodnotit) několik úkazů (přehled v tabulce). Tato pozorování nám posloužila k otestování sestavy navržené pro pozorování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vydařený program posledního zářijového víkendu

Vydařený program posledního zářijového víkendu

01.10.2009

O posledním zářijovém víkendu se na Hvězdárně Valašské Meziříčí uskutečnily dvě již tradiční akce. Tou první byla v pátek 25. září Evropská noc vědců 2009. Při této příležitosti nabízejí vědecké i popularizační organizace řadu programů, pořadů či prohlídek, při kterých můžou návštěvníci nakouknout vědcům „pod ruce“.

Od soboty 26. září pak na hvězdárně probíhalo Setkání starých meteorářů (SSM2009), při kterém si pozorovatelé meteorů připomněli konání celostátních meteorářských expedic, pořádaných v 50. letech 20. století také Na Hlavačkách nedaleko Valašské Bystřice.

Podrobnosti k oběma akcím naleznete v sekci Co se podařilo.