Logo veřejné zakázky a poptávky

22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

16.04.2009

Asi si ještě vzpomenete na konec léta loňského roku, kdy nás překvapily vulkanické soumraky. Pachatelem tehdy byla aljašská sopka Kasatochi. Na jaře roku 2009 se situace opakuje. Tentokrát je za prach v atmosféře zodpovědný jiný vulkán na Aljašce – Mt. Redoubt. Kromě vulkanickým prachem zbarvených východů a západů Slunce, se zaprášení atmosféry projevuje třeba také na odstínu světla našeho souputníka Měsíce.

Více informací naleznete například v následujících odkazech - česky na serveru astro.cz se spoustou dalších odkazů a fotogalerií; anglicky na spaceweather.com nebo na stránkách americké organizace AVO (Alaska Volcano Observatory - avo.alaska.edu].

Pár zajímavých snímků naleznete také v naší fotogalerii, která bude průběžně doplňována. Poslední doplnění proběhlo 20.4. po barevném soumraku 19., který byl zachycen zde ve Valašském Meziříčí (viz galerie), ale také kamereámi sítě Humlnet (snímek).