Logo veřejné zakázky a poptávky

21.12.2017
Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že:

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

16.04.2009

Asi si ještě vzpomenete na konec léta loňského roku, kdy nás překvapily vulkanické soumraky. Pachatelem tehdy byla aljašská sopka Kasatochi. Na jaře roku 2009 se situace opakuje. Tentokrát je za prach v atmosféře zodpovědný jiný vulkán na Aljašce – Mt. Redoubt. Kromě vulkanickým prachem zbarvených východů a západů Slunce, se zaprášení atmosféry projevuje třeba také na odstínu světla našeho souputníka Měsíce.

Více informací naleznete například v následujících odkazech - česky na serveru astro.cz se spoustou dalších odkazů a fotogalerií; anglicky na spaceweather.com nebo na stránkách americké organizace AVO (Alaska Volcano Observatory - avo.alaska.edu].

Pár zajímavých snímků naleznete také v naší fotogalerii, která bude průběžně doplňována. Poslední doplnění proběhlo 20.4. po barevném soumraku 19., který byl zachycen zde ve Valašském Meziříčí (viz galerie), ale také kamereámi sítě Humlnet (snímek).