27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

16.04.2009

Asi si ještě vzpomenete na konec léta loňského roku, kdy nás překvapily vulkanické soumraky. Pachatelem tehdy byla aljašská sopka Kasatochi. Na jaře roku 2009 se situace opakuje. Tentokrát je za prach v atmosféře zodpovědný jiný vulkán na Aljašce – Mt. Redoubt. Kromě vulkanickým prachem zbarvených východů a západů Slunce, se zaprášení atmosféry projevuje třeba také na odstínu světla našeho souputníka Měsíce.

Více informací naleznete například v následujících odkazech - česky na serveru astro.cz se spoustou dalších odkazů a fotogalerií; anglicky na spaceweather.com nebo na stránkách americké organizace AVO (Alaska Volcano Observatory - avo.alaska.edu].

Pár zajímavých snímků naleznete také v naší fotogalerii, která bude průběžně doplňována. Poslední doplnění proběhlo 20.4. po barevném soumraku 19., který byl zachycen zde ve Valašském Meziříčí (viz galerie), ale také kamereámi sítě Humlnet (snímek).