Logo veřejné zakázky a poptávky

10.10.2017
NOC VĚDCŮ 2017

V pátek 6. října se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem NOC VĚDCŮ. Tématem letošního ročníku byla MOBILITA.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vernisáž výstavy 14. 9. 2009

Vernisáž výstavy 14. 9. 2009

14.09.2009

Dne 14. 9. 2009 v odpoledních hodinách byla zahrada Hvězdárny Valašské Meziříčí svědkem slavnostní události. Konala se zde vernisáž výtvarných děl studentů Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské ve Valašském Meziříčí. Žáci měli možnost zde vystavit svá díla i jen vzdáleně inspirovaná oblohou či astronomií a vytvořená u příležitosti Mezinárodního roku astronomie 2009. Také proto byl k umístění výstavy vybrán pozemek hvězdárny s malebným, na zeleň bohatým prostředím, aby spojil na první pohled odlišné podoby kultury lidstva: neuchopitelné umění a exaktní vědu - astronomii.

Přestože začátek slavnosti narušila krátká přeháňka, nemohla přítomným pokazit příjemnou pohodu tohoto odpoledne. Na závěr programu si na 70 hostů mohlo prohlédnout pozorovatelnu Hvězdárny Valašské Meziříčí, a také historický objekt Ballnerovy hvězdárny z roku 1929. Tuto možnost většina přítomných uvítala.

Vernisáž výtvarných děl byla součástí výročního zasedání sítě škol, přidružených k UNESCO, které se konalo ve dnech 14. až 15. září 2009 ve Valašském Meziříčí.

Během slavnosti jsme pořídili několik fotografií dokumentujících průběh vernisáže; prohlédnout si je můžete v naší fotogalerii.

O tom, že spojení astronomie a umění je možné, se můžete sami přesvědčit. Výstava bude v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí instalována do 20. října 2009.

Jste srdečně zváni!