27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Seminář Kosmické technologie - pilotované lety mimořádně úspěšný

Seminář Kosmické technologie - pilotované lety mimořádně úspěšný

07.12.2011

O posledním listopadovém víkendu (25. až 27. 11. 2011) uspořádala Hvězdárna Valašské Meziříčí ve spolupráci s hvězdárnou v Partizánskom seminář na téma Kosmické technologie - pilotované lety. O velkém zájmu veřejnosti o kosmonautiku svědčí fakt, že se programu v sobotu odpoledne zúčastnilo více než 100 posluchačů. Možná k tomu přispěla i skutečnost, že mimořádným hostem akce byl slovenský kosmonaut Ivan Bella.

Podrobnější informace o průběhu semináře najdete v rubrice "Co se podařilo".

Materiály ze semináře (prezentace, sborník, zvukové záznamy) najdete na stránkách projektu Obloha na dlani.

autor: František