Logo veřejné zakázky a poptávky

11.12.2017
Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně

Poslední měsíc v roce patřil na hvězdárně nejmenším návštěvníkům. Připravili jsme pro ně program o Vánocích, ve kterém jsme typicky vánoční zvyky a symboly podrobněji prozkoumali.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Proběhlo první soustředění studentů v rámci projektu KOSOAP

Proběhlo první soustředění studentů v rámci projektu KOSOAP

22.09.2011

Hvezdárne sú špecializované zariadenia, ktoré okrem pôsobenia v oblasti kultúry, vzdelávania v prírodných vedách,  vykonávajú odborno -  pozorovateľskú činnosť  v astronómii. Nemalou mierou sa na výkone pozorovaní podieľajú dobrovoľní spolupracovníci hvezdární. Úlohou hvezdární je systematicky pripravovať nadaných žiakov a študentov s hlbším záujmom o astronómiu na samostatný výkon pozorovaní, umožniť im získavať  teoretické vedomosti a praktické zručnosti v práci s astronomickými prístrojmi a technickými zariadeniami.

Prvé zo 'Vzdelávacích sústredení študentov' bolo realizované v priestoroch Hvezdárne vo Valašskom Meziříčí v dňoch 16.9.2011 až 18.9.2011. Zúčastnilo sa ho 15 študentov zo Slovenska a Čiech. Pod odborným vedením lektorov - pracovníkov prihraničných hvezdární sa venovali zaujímavej oblasti astronómie - medziplanetárnej hmote.

Více informací naleznete na stránkách projektu.