27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Nový dalekohled nainstalován

Nový dalekohled nainstalován

01.02.2011

V pondělí 31.1. 2011 jsme do malé východní kopule hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí  umístili náš nový expediční přístroj Celestron Schmidt-Cassegrain o průměru primárního zrcadla 355 mm (f/10). Uchycen je na ultramoderní špičkové montáži CGE PRO GoTo, která umožňuje automatické navádění a autoguiding. Už se nemůžeme dočkat, až bude pěkné počasí na další experimenty. A jak to bude jen možné, podělíme se s vámi také o záběry pořízené tímto přístrojem.

Dalekohled byl pořízen v rámci projektu Obloha na dlani, který realizují Hvezdáreň Partizánske (jako vedoucí partner, SK) a Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013 a Zlínským krajem.

Další snímky v sekci Technické vybavení