27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Noc vědců

Noc vědců

29.09.2010

V pátek 24. září 2010 se Hvězdárna Valašské Meziříčí společně s mnoha dalšími vzdělávacími i vědeckými institucemi připojila již k 6. ročníku Evropské noci vědců. Akci každoročně vyhlašuje Evropská komise a podporuje ji Evropská unie. Jejím cílem je přiblížit vědeckou práci, vědecká pracoviště i vědce samotné široké veřejnosti, a ukázat tak, že zkoumání světa kolem nás, které představuje stěžejní součást lidské kultury, je také zábava.

Na hvězdárně byla pro návštěvníky všech věkových kategorií připravena celá řada atraktivních činností - pořad s názvem ‘Experimentální inspirace‘, výstava Člověk a Měsíc, exkurze v bodově odborného pracoviště, pro děti koutek s pokusy a pro všechny stánek jednoho z partnerů Evropské noci vědců, střediska Europe Direct.

Po setmění následovalo pozorování Měsíce, planety Jupiter i jiných objektů na obloze. V letošním roce nám přálo počasí, takže došlo nejen na pozorování dalekohledem, ale i na orientaci na obloze a prohlídku nejznámějších souhvězdí pouhým okem bez dalekohledu.

V pátek 24. záři 2010 hvězdárnu navštívilo téměř 150 návštěvníků, kteří u nás, alespoň doufáme, strávili příjemný večer.

Za návštěvu děkujeme a již nyní se těšíme příští rok na shledanou.

Další informace o Noci vědců naleznete na stránkách http://www.noc-vedcu.cz/.

Více informací o této úspěšné akci naleznete v sekci Co se podařilo.