03.09.2018
58. praktikum pozorovatelů proměnných hvězd a exoplanet

Před koncem prázdnin, v týdnu mezi 18. – 25. srpnem 2018, se na hvězdárně ve Valašském Meziříčí sešlo a sjelo celkem 16 účastníků praktika. Kromě několika zkušených pozorovatelů se objevily na této akci dvě novačky a osm nováčků. K tomu byl i přizpůsoben program praktika, kde prvotním úkolem bylo seznámit nové účastníky s technikou místní hvězdárny, kterou mohli využívat během pozorovacích nocí a zpracováním získaných dat. Kromě toho na praktikum přijelo několik účastníků se svou sestavou dalekohledů a jako snímací kamerou digitálními zrcadlovkami, aby se naučili tuto techniku využívat pro fotometrii proměnných hvězd.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Malé kulatiny webu www.astrocesty.eu

Malé kulatiny webu www.astrocesty.eu

22.02.2012

Počet navštívených, popsaných a na webu www.astrocesty.eu publikovaných lokalit ve Zlínském a Žilinském kraji a jejich blízkém okolí, překonal hranici 300. Naleznete zde tipy na návštěvu hvězdáren, slunečních hodin, technických zajímavostí, kopců, rozhleden, rybníků a jezer, studánek a pramenů, geologických lokalit, luk, lesů, památných stromů a mnoha dalších a dalších míst včetně novinek o zajímavých akcích a událostech ve výše zmíněných dvou krajích. Tento web je hlavním, ne však jediným cílem projektu Astronomické cestování.

Od roku 2010, kdy Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. a Kysucká Hvězdáreň v Kusuckom Novom Meste započaly s realizací projektu Astronomické cestování, vznikly díky tomuto projektu netradiční turistické mapy se stovkou vytipovaných míst ve Zlínském a Žilinském kraji, které jsou zdarma k dostání na obou hvězdárnách a vybraných místech v krajích, a dále pak především web wwww.astrocesty.eu

Již přes 300 detailně popsaných lokalit na tomto webu z obou stran hranice vás určitě inspiruje k zajímavým výletům či strávení dovolené. Díky přehlednému zobrazení všech lokalit na mapě či možnosti roztřídění abecedně seřazených míst dle vámi zvoleného klíče - kategorie, okresu, klíčových slov - se snadno dopátráte např. k rozhlednám v okrese Vsetín či všem zajímavým místům v Žilinském kraji. Volba je jen na vás!

Průběžně také vytváříme trasy, které jsme při mapování míst sami absolvovali, a které nás zaujaly natolik, že se o ně s vámi chceme podělit a vám je doporučit.

Na stránkách naleznete mimo jiné i zajímavé novinky o kulturních akcích, turistům nově zpřístupněných místech a mnoho dalších.

Máte-li naopak vy sami tip na místo, trasu či novinku, která by na našem webu neměla chybět, velice oceníme, pokud se s námi o ně podělíte (kontakt: info@astrovm.cz, +420 571 611 928).

autor: Markéta Konvičková