27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Kosmonautika a raketová technika 2010

Kosmonautika a raketová technika 2010

30.11.2010

Poslední listopadový víkend je na Hvězdárně Valašské Meziříčí tradičně (již skoro 40 let) věnován novinkám v kosmonautice a raketové technice. Letošní seminář se však od těch minulých přece jen odlišoval. Byl pořádán ve spolupráci s hvězdárnou v Partizánskom (Slovenská republika). Seminář „Kosmonautika a raketová technika“ s podtitulem „Kosmické technologie – astronomie z oběžné dráhy“ byl uspořádán v rámci projektu „Obloha na dlani“, který je spolufinancován OP Přeshraniční spolupráce SR-ČR 2007-2013.

Podrobnější informace najdete v sekci "Co se podařilo".