Logo veřejné zakázky a poptávky

11.12.2017
Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně

Poslední měsíc v roce patřil na hvězdárně nejmenším návštěvníkům. Připravili jsme pro ně program o Vánocích, ve kterém jsme typicky vánoční zvyky a symboly podrobněji prozkoumali.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Hvězdárna Vyškov se probouzí

Hvězdárna Vyškov se probouzí

27.09.2011

I přes to, že vyškovská hvězdárna loni oslavila 40 let své existence, byla její činnost - především otevřenost a vstřícnost školám a veřejnosti - značně omezená. V současnosti se karta obrací a hvězdárna má své brány dokořán pro každého. Hvězdárna Valašské Meziříčí byla mile překvapena a bez váhání kývla na prosbu o ukázku výukových programů pro školy, která proběhla ve Vyškově ve dnech 21. a 22. září 2011.

Hvězdárna ve Vyškově po dlouhá léta sloužila především jako místo praktického využití teoretických znalostí studentů astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity, méně pak pro večerní pozorování veřejnosti a pro mateřské, základní a střední školy zůstávala zcela uzavřena.

Na hvězdárně ve Vyškově se udály velké změny (stavební i personální) a nejdůležitějším cílem hvězdárny je nyní otevření se školám a veřejnosti s cílem popularizovat astronomii, a současně zachovat odborná praktika pro studenty.

Velice si vážíme toho, že se Hvězdárna Vyškov obrátila s prosbou o radu a názornou ukázku školních programů na Hvězdárnu Valašské Meziříčí. Ve dnech 21. a 22. září jsme ve Vyškově předvedli naše tradiční výukové programy (Encyklopedie Země, Slunce, Země, Měsíc a Sluneční soustava) osmi třídám mateřských a základních škol. Ohlas dětí a učitelů byl obrovský.

Bližší informace včetně fotogalerie naleznete v rubrice Co se podařilo.

autor: Markéta Landová