27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Den otevřených dveří na Hvězdárně Valašské Meziříčí při Dni Zlínského kraje

Den otevřených dveří na Hvězdárně Valašské Meziříčí při Dni Zlínského kraje

06.10.2011

První říjnovou sobotu sfoukl Zlínský kraj na pomyslném dortu jedenáctou svíčku a narozeninová oslava se nesla celým krajem ve velkolepém duchu - cestovalo se parním vlakem, hrála cimbálovka a dechovka, jezdilo se Baťovou pojízdnou pracovnou v Baťově mrakodrapu a dveře některých muzeí, galerií a rozhleden byly otevřené dokořán. Pozadu nezůstala ani Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, která návštěvníkům dovolila nakouknout i do dveří běžně zavřených. A že se bylo na co dívat.

Více než 100 návštěvníků prošlo 1. října 2011 dveřmi Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., aby v krásný slunečný den jednak nahlédli do všech zákoutí jednotlivých budov hvězdárny, a jednak aby se skrze naše dalekohledy podívali na Slunce, planety a hvězdy.

Zábavné pořady a hry pro děti zaujaly nejen děti, ale také dospělé.

Bližší informace včetně fotogalerie naleznete v rubrice Co se podařilo.

autor: Markéta Konvičková