Logo veřejné zakázky a poptávky

10.10.2017
NOC VĚDCŮ 2017

V pátek 6. října se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem NOC VĚDCŮ. Tématem letošního ročníku byla MOBILITA.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » 2015 - 60 let hvězdárny » HVĚZDÁRNA VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ historie - současnost

HVĚZDÁRNA VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ historie - současnost

2015 - 60 let od otevření hvězdárny pro veřejnost

Publikace vydaná u příležitosti připomenutí 60 let od otevření valašskomeziříčské hvězdárny pro veřejnost připomíná některé důležité momenty a osobnosti z těchto dějin organizace jak slovem, tak obrazem.

Publikace je rozdělena do dvou částí. První z nich se věnuje historii astronomické práce a hvězdáren na kopci Stínadla v jižní části města Valašské Meziříčí. Historie byla zpracována a informace byly získány dlouhodobým a systematickým studiem archivních i obrazových materiálů, kterému se věnoval odborný pracovník hvězdárny pan Mgr. Radek Kraus. Druhá část velmi stručně popisuje současnost Hvězdárny Valašské Meziříčí, příspěvkové organizace Zlínského kraje z pohledu technického vybavení, současných možností, astronomických pozorování, odborné i vzdělávací a popularizační činnosti.

Publikace v elektronické formě ke stažení (pdf, 2,1 MB)