27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem » Zábava » Modely » Papírová stavebnice

Papírová stavebnice

Model věže (kosmodromu) vznikl v našem žákovském astronomickém kroužku. Příprava papírové stavebnice je velice jednoduchá. Vše co potřebujete jsou pouze proužky papíru široké 5 cm, které si nastříháte z papíru kancelářského formátu A4.

Dále potřebujete už jen lepidlo (nejlépe Herkules). Proužky podélně jedenkrát přehněte, čímž získáte univerzální díl stavebnice. Jak jednotlivé díly poslepujete a co nakonec postavíte záleží jenom na vás. My jsme stavěli věž vysokou 2,5 metru. Špičku věže jsme dostavovali ze židle.

Papír vypadá jako měkký materiál, když jej ale přehnete do profilu L, dají se z něj postavit překvapivě vysoké stavby. Na papírové stavebnici si můžete vyzkoušet základy stavebnictví. Ze stejného důvodu, jak jistě víte, mají například stavební traverzy profil písmene L nebo H. Klasické PET láhve jsou rovněž profilované. Někdo by si mohl myslet, že je to proto, aby lépe padly do ruku, nicméně hlavním důvodem je zvýšení jejich pevnosti.

Přejeme Vám z hvězdárny hodně úspěchů při stavbě těch nejvyšších věží.