27.03.2018
Krteček letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru. Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní. Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem » Zábava » Modely

Modely

Astronomický model Země

Sestavte si model Země, znázorňující ekliptiku, oběžnou rovinu Měsíce, sklon rotační osy aj.

Funkční spektroskop

S pomocí jednoduchých pomůcek si postavíte kvalitní model spektroskopu. Budete moci pozorovat i jednotlivé spektrální čáry různých zdrojů světla.

Papírová stavebnice

Stačí papír a lepidlo a můžete si postavit třeba Eifelovku. Na hvězdárně jsme to dotáhli na 2,5 metru vysokou věž.

Papírové modely na jiných stránkách (anglicky):