03.09.2018
58. praktikum pozorovatelů proměnných hvězd a exoplanet

Před koncem prázdnin, v týdnu mezi 18. – 25. srpnem 2018, se na hvězdárně ve Valašském Meziříčí sešlo a sjelo celkem 16 účastníků praktika. Kromě několika zkušených pozorovatelů se objevily na této akci dvě novačky a osm nováčků. K tomu byl i přizpůsoben program praktika, kde prvotním úkolem bylo seznámit nové účastníky s technikou místní hvězdárny, kterou mohli využívat během pozorovacích nocí a zpracováním získaných dat. Kromě toho na praktikum přijelo několik účastníků se svou sestavou dalekohledů a jako snímací kamerou digitálními zrcadlovkami, aby se naučili tuto techniku využívat pro fotometrii proměnných hvězd.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Dětem » Kroužek pro přírodovědecké talenty

Kroužek pro přírodovědecké talenty

Zájmový kroužek nabízí dětem rozvoj v oblasti přírodních věd a techniky a podporuje zájem o tyto vědy. Děti budou mít možnost seznámit se nejen teoreticky, ale i prakticky s obory jako je fyzika, astronomie, kosmonautika, matematika, robotika nebo geologie. Žáci s hlubším zájmem se mohou časem vypracovat na spolupracovníky hvězdárny nebo využít získané dovednosti pro budoucí studium a profesní rozvoj.

• Pro školní rok 2018/2019.
  • Pro děti prvního i druhého stupně ZŠ (bude rozděleno podle počtu uchazečů).
  • Kroužek bude probíhat 1 x týdně, vždy ve středu, začátek v 16 hodin
  • Cena: 800,- Kč /školní rok (v ceně jsou zahrnuty drobné pomůcky a volný vstup na akce pořádané hvězdárnou).
  • Informační schůzka pro rodiče s dětmi se bude konat ve středu 26. 9. 2018 v 16:00 hodin v budově Hvězdárny. Součástí schůzky bude zápis do kroužku, který proběhne formou jednoduchého vstupního testu, jehož cílem je ověření přehledu a zájmu dítěte o přírodní vědy a techniku.

Plakát